5 porad jak ćwiczyć na siłowni żeby schudnąć

0

Jeśli zastanawiasz się jak ćwiczyć na siłowni, żeby schudnąć to warto, żebyś przeczytał ten artykuł. Gdy pierwszy raz robimy plany i postanowienia związane z kształtowaniem sylwetki myślimy nad tym, jak powininny wyglądać nasze pierwsze treningi w siłowni.

Jeśli do tej pory ćwiczyłeś i za każdym razem nie potrafiłeś zrzucić zbędnych kilogramów to czytaj dalej.

Dlaczego nie możesz schudnąć?

W pierwszej kolejności należy zastanowić się dlaczego nie potrafisz schudnąć. W każdym przypadku jest to kwestia indywidualna i zależy to od wielu czynników. Jednak istnieją pewne przyczyny, które sprawiają, że pomimo wykonywanych ćwiczeń na siłowni nie jesteś w stanie schudnąć.

Są to m.in:

Zmęczenie

zmęczenie wpływa na odchudzanie

Organizm tak jak w przypadku budowania masy mięśniowej musi się prawidłowo regenerować. Jeżeli chodzisz niewyspany i nie masz czasu na odpoczynek to nic dziwnego, że nie możesz schudnąć.

Aby trening w kontekście odchudzania przynosił zadowalające efekty powinieneś pamiętać o śnie i regeneracji. Szacuje się, że przeciętny człowiek potrzebuje około 7-9 godzin snu na dobę. Mniejsza lub większa ilość snu nie jest wskazana.

Zła dieta

O diecie napisano już miliony poradników. To jak powinna wyglądać nasza dieta jest sprawą indywidualną i dla każdej osoby może wyglądać inaczej. Należy pamiętać, że wszelkie diety, które opierają się na zmniejszaniu kalorii na dłuższą metę nie działają.

Najlepszą możliwą opcją jest zmiana naszych nawyków żywieniowych, które skutkują tym, że dostarczamy do naszego organizmu pełnowartościowego białka, węglowodanów oraz innych składników odżywczych.

W tym celu należy unikać śmieciowego jedzenia typu fast foody oraz dań wysokokalorycznych nafaszerowanych dużą ilością soli, ponieważ nie sprzyjają one odchudzaniu.

Jak radzić sobie z napadami głodu?

Niektóre osoby mają napady niepohamowanego głodu co nie jest korzystne w kontekście schudnięcia. W tym celu należy zadbać o dostarczenie do organizmu dużej ilości błonnika, który zmniejsza łaknienienie na jedzenie.

W innym przypadku możesz skorzystać z tabletek na zmniejszenie apetytu, które skutecznie eliminują wilczy głód i sprawią, że będziesz jeść mniej niż do tej pory.

Brak motywacji

Motywacja to niezwykle ważny aspekt dla każdej osoby, które chce realizować swoje cele. Brak motywacji do odchudzania skutkuje tym, że odżywiamy się byle jak, nie robimy żadnych ćwiczeń oraz nie mamy chęci, aby osiągnąć upragniony sukces.

Aby motywacja była większa trzeba popracować nad swoimi przekonaniami i wartościami. W tym celu zadaj sobie pytanie; czego naprawdę chcesz i czy jesteś gotów, aby przyjąć wyzwanie.

Jak ćwiczyć na siłowni żeby schudnąć

Gdy już wiemy jakie są popularne przyczyny powodujące brak efektów w odchudzaniu to pora, aby poznać kluczowe zasady, dzięki którym ćwiczenia na siłowni staną się efektywniejsze.

1. Skorzystaj z rad doświadczonej osoby

trener personalny do pomocy przy treningu

Częstym błędem popełnianym na siłowni jest to, że sami próbujemy wykonywać ćwiczenia bez żadnej pomocy. Jeśli nie masz dużego doświadczenia to najlepszą możliwą opcją jest zatrudnienie trenera personalnego, który pomoże Ci sprecyzować cele i pokażę, jak prawidłowo wykonywać dane ćwiczenia.

Osobisty trener personalny to także dodatkowa motywacja do działania. Gdy chodzimy na siłownię sami to jest duże prawdopodobieństwo, że nie będziemy wykonywać treningu w 100%. Dobry trener personalny wyciśnie z nas maksimum sprawiając, że szybciej spalimy tkankę tłuszczową.

W każdej renomowanej siłowni znajdują się trenerzy personalni, którzy za dodatkową opłatą pomogą Ci w treningu. Jeśli dopiero zaczynasz swoje treningi to warto skonsultować się z taką osobą, ponieważ przygotuje Cię na wykonywanie indywidualnych treningów w przyszłości.

2. Nie trenuj ze zbyt dużym obciążeniem

Kolejnym błędem, który popełniają początkujące osoby zastanawiające się jak ćwiczyć na siłowni, żeby schudnąć jest trening ze zbyt dużym obciążeniem. Na początku powinieneś skoncentrować się na prawidłowym wykonywaniu ćwiczeń z mniejszym obciążeniem.

Jeżeli zabierzesz się do tego od złej strony i zaczniesz na początku ćwiczyć z dużymi ciężarami to stracisz motywację do treningu. Ponadto możesz nabawić się kontuzji, a tego przecież nie chcemy. Dlatego wykonuj “ćwiczenia z głową”.

Gdy już to opanujesz technikę a Twoje ciało się zaaklimatyzuje do wysiłku fizycznego, to wtedy możesz przejść do bardziej intensywnego treningu. Pierwsze dwa miesiące powinny być nauką, dzięki której nauczysz się, jak prawidłowo wykonywać ćwiczenia wspomagające odchudzanie.

Na wyciskanie większych ciężarów przyjdzie jeszcze czas.

3. Skup się na treningu

Zamiast rozmawiać z innymi klubowiczami siłowni skup się na treningu. Z doświadczenia wiem, że jedna rozmowa potrafi przeciągnąć się o kilkanaście minut co powoduje regres.

Tak samo jest z robieniem zbyt długich przerw, które powodują to, że trening jest mniej efektywny. Wszystko oczywiście zależy od naszego planu treningowego, w którym powinno być uwzględnione ile trwa przerwa między wykonywaniem serii. Jednak przerwy, które trwają powyżej dwóch minut nie są wskazane.

4. Wykonuj aeroby

aeroby

Oprócz treningu siłowego należy skupić się na aerobach, które powodują szybsze spalanie tkanki tłuszczowej. Trening aerobowy należy wykonywać trzy razy w tygodniu przez 30 minut do 1h.

Przykładowe ćwiczeni aerobowe:

  • Bieganie na bieżni
  • Wykonywanie ćwiczenia na orbitreku lub rowerku stacjonarnym.
  • Ergometr wioślarski, który przypomina nieco ćwiczenia wiosłowania kajakiem.

5. Stawiaj sobie coraz wyżej poprzeczkę

Standardowy trening bywa nudny, dlatego po miesiącu lub dwóch należy lekko zmodyfikować nasze ćwiczenia. Jeżeli do tej pory biegałeś przez 30 minut na bieżni to podnieś sobie poprzeczkę wyżej i zacznij biegać przez 40 minut.

Nie rób tego od razu, ale wyczuj ten moment, w którym czujesz, że jesteś w stanie to zrobić. W ćwiczeniach wykonywanych na siłowni jest tak, że należy wiedzieć, w którym momencie powinniśmy przejść do bardziej intensywnych ćwiczeń.

Nic nie daje takiej motywacji do działania, jak chodzenie na siłownię z osobą, która ma podobne cele, jak Ty. Dzięki temu szybciej osiągnięcie cel, a co za tym idzie trening będzie znacznie przyjemniejszy niż w pojedynkę.

A jakie są Twoje sposoby na szybsze schudnięcie?

Ten artykuł znaleziono wpisując następujące frazy:
  • jak ćwiczyć na siłowni, żeby schudnąć z tłuszczu
  • ćwiczenia odchudzające dla mężczyzny
  • najlepszy trening na odchudzanie
5 porad jak ćwiczyć na siłowni żeby schudnąć
Oceń ten wpis
Udostępnij.

Zostaw komentarz