Powody dla których warto zacząć biegać

Total
0
Shares
bieganie w parku

To, że nigdy nie byłeś zbyt wielkim biegaczem, nie oznacza, że nie jest to dla Ciebie. Niezależnie od tego, czy masz wysoki czy niski poziom aktywności, istnieje wiele powodów, dla których powinieneś zacząć biegać. Bieganie to jeden z najskuteczniejszych sposobów na uzyskanie formy, poprawę wytrzymałości i spalanie kalorii. A jako dodatkowy bonus, jest tak wiele innych korzyści z rozpoczęcia rutyny biegania, które wpłyną na Twoje życie zarówno w krótkim, jak i długim okresie.

Kiedy zaczynasz biegać, twoje ciało zaczyna reagować wzrostem siły, wytrzymałości, a nawet zdrowia psychicznego. Jest to również tania forma ćwiczeń, która wymaga wielkich zakupów w sprzęcie lub odzieży. Co najlepsze, można ją wykonywać niemal wszędzie, bez specjalnych wymagań czy przygotowań. Więc jeśli jesteś gotowy, aby rozpocząć tę nową podróż… poznaj powody dla których warto biegać

Trening wytrzymałościowy

Jeśli szukasz intensywnego treningu cardio, bieganie jest dobrym pomysłem. Możesz rozbić bieg na interwały, aby nie biegać w stałym tempie przez cały czas. Pozwoli Ci to uzyskać większą efektywność treningu z zainwestowanego czasu. Z czasem Twoje ciało przystosowuje się do tego nowego wyzwania i staje się silniejsze. Ta siła dotyczy układu sercowo-naczyniowego, co oznacza, że Twoje płuca, serce i cały system przepływu krwi stają się bardziej wydajne w dostarczaniu składników odżywczych i tlenu do całego organizmu.

Poprawa zdrowia psychicznego

Rozpoczęcie nowej aktywności, takiej jak bieganie, może być świetnym sposobem, aby pomóc w leczeniu zdrowia psychicznego. Inne działania, takie jak joga lub medytacja, mogą być również skuteczne. Bieganie może pomóc poprawić swoje zdrowie psychiczne z wielu powodów. Uwalnia endorfiny, substancje chemiczne w mózgu, które sprawiają, że czujesz się szczęśliwy i zrelaksowany. Bieganie może być świetnym sposobem na poznanie nowych ludzi, jeśli jesteś zainteresowany dołączeniem do klubu biegowego lub zespołu. Możesz również nawiązać nowe kontakty online z innymi osobami, które podzielają Twoje zainteresowania.

Spala kalorie i tłuszcz

Istnieje wiele wspaniałych sposobów na utratę wagi, ale bieganie jest jednym z najlepszych. Bieganie jest świetne do spalania tłuszczu i kalorii, ponieważ używasz całego ciała. Twoje ręce, nogi i korpus są wszystkie zaangażowane do pracy, co pomaga spalić więcej kalorii i tłuszczu niż gdybyś po prostu siedział na kanapie. To może pomóc Ci schudnąć szybciej i łatwiej, a także czuć się zdrowiej. Jeśli chcesz schudnąć, powinieneś dążyć do tego, by biegać od 30 do 50 minut dziennie. Możesz to rozbić na dwa lub trzy krótsze biegi, a nawet dodać bieganie do swoich spacerów. Różni biegacze mają różne tempo metabolizmu. To może wpływać na to, jak szybko spalają kalorie i tłuszcz. Dlatego, choć ogólne szacunki są dobre, Twój organizm może potrzebować nieco więcej lub mniej niż te ilości.

Zbuduj mięśnie

Jeśli jesteś kimś, kto szuka sposobu by wzmocnić mięśnie, bieganie może być właściwym wyborem dla Ciebie. Oczywiście bieganie nie zastąpi takiego wysiłku jak trening siłowy ale może pomóc Ci dodać mięśnie w nogach, tyłku i korpusie, szczególnie jeśli biegasz pod górę. Bieganie jest ćwiczeniem aerobowym, co oznacza, że pracuje z większymi grupami mięśni w Twoim ciele. Jest to dobre dla budowania ogólnej siły ciała. Jeśli jesteś zainteresowany budowaniem mięśni w określonych obszarach, będziesz chciał dodać trening siłowy do swojej biegowej rutyny. Wykonywanie zarówno ćwiczeń aerobowych, jak i anaerobowych razem może faktycznie pomóc Ci zbudować więcej mięśni, niż gdybyś wykonywał tylko jeden rodzaj ćwiczeń.

Pomoc dla stawów i kości

Jeśli martwisz się o swoje stawy i kości w miarę starzenia się, rozpoczęcie rutyny biegowej może pomóc Ci spowolnić ten proces. Bieganie może pomóc utrzymać elastyczność chrząstki w stawach, co może pomóc Ci uniknąć bolesnych problemów ze stawami, takich jak zapalenie stawów czy ból kolan. Może również pomóc wzmocnić Twoje kości, co może zmniejszyć ryzyko rozwoju osteoporozy w późniejszym okresie życia. Jest to szczególnie ważne, jeśli nie otrzymujesz wystarczającej ilości wapnia w swojej diecie.

Włącz ćwiczenia do swojej rutyny

Jeśli jesteś osobą, której trudno jest trzymać się rutyny treningowej, pomocne może być myślenie o bieganiu jako o codziennej aktywności. Możesz włączyć bieganie do swojej codziennej rutyny, podczas dojazdu do pracy lub szkoły, podczas przerwy na lunch lub jako sposób na zabicie czasu w weekendy, kiedy na coś czekasz. To może pomóc Ci zbudować rutynę i ułatwić pozostanie konsekwentnym w swoim bieganiu.

Biegając możemy zwiedzać świat- np. tutaj, biegnąc w Nowym Jorku

Zobacz świat

Jeśli biegasz w swojej lokalnej okolicy, możesz chcieć uczynić to bardziej interesującym, planując wyścig w nowym mieście lub kraju, który zawsze chciałeś odwiedzić. Istnieje wiele wyścigów odbywających się w ciągu roku w różnych miastach i krajach na całym świecie. Zaczynając od krótkich wyścigów na 5km do znacznie dłuższych półmaratonów i maratonów. Możesz zaplanować wakacje wokół wyścigu lub znaleźć wyścig w mieście, które chciałeś odwiedzić. To może być świetny sposób, aby zobaczyć nowe miasto, a jednocześnie uzyskać świetny trening w ciekawych miejscach

Wnioski

Bieganie może pomóc Ci poprawić swoje zdrowie fizyczne i psychiczne, a także pomóc Ci schudnąć. Możesz również zbudować mięśnie podczas biegania, pomóc chronić swoje stawy i kości, a także mieć szansę zobaczyć świat podczas biegania. Jeśli jesteś gotowy, aby rozpocząć tę nową podróż, czytaj dalej, aby poznać 10 powodów, dla których powinieneś zacząć biegać.

Teraz, gdy znasz wszystkie wspaniałe powody, dla których powinieneś zacząć biegać, na co czekasz? To świetny sposób na poprawę zdrowia i kondycji, a także niedroga forma ćwiczeń, którą można wykonać niemal wszędzie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.