Skuteczna dieta na przyrost mięśni

2

Czy istnieje jakaś uniwersalna dieta na przyrost mięśni? To co jemy jest kluczowe nie tylko w kontekście budowania masy mięśniowej, ale również pod kątem lepszego samopoczucia. Odżywiając się byle jak nie będziemy w stanie zbudować sylwetki, o której zawsze marzyliśmy.

Czy istnieje uniwersalna dieta na przyrost mięśni?

Podstawą budowania masy mięśniowej jest dieta oparta na białku. Należy jednak pamiętać, że najlepsze efekty osiągniesz tylko wtedy jeśli zaczniesz dostarczać białko z różnych źródeł pokarmowych.  Poniżej znajdziesz informacje, które produkty warto spożywać najczęściej:

Białka Jaj

Zauważyłeś, że wielu profesjonalnych kulturystów opiera swoją dietę na białkach jaj? Jajko zawiera najwyższą wartość biologiczną spośród wszystkich rodzajów pożywienia dostarczających białko. Warto dodać, że jajka są jednym z najtańszych dostępnych produktów, które możesz wykorzystać w swojej diecie na przyrost mięśni.

Ciekawostka: W jednym jajku znajduje się ok. 8g białka.

białka jaj

Ryby

Ludzkie ciało potrzebuje nie tylko białka, ale również kwasów omega-3, które wspomagają budowanie masy mięśniowej. Buduj swoją dietę na przyrost mięśni w oparciu o tuńczyka, łososia, pstrąga oraz sardynek, które zawierają dużo wartościowego białka i zdrowych tłuszczy.

ryby

Kurczak i indyk

Dieta na przyrost mięśni powinna składać się również z piersi kurczaka lub indyka. Zarówno kurczak jak i indyk zawierają dużo białka oraz niską ilość tłuszczów nasyconych.

piersi z kurczaka

Fasola i rośliny strączkowe

Jeśli zależy Ci na zbudowaniu masy mięśniowej powinieneś w swojej diecie umieścić fasolę i rośliny strączkowe. Fasola i rośliny strączkowe zawierają białko oraz błonnik. Chronią również białko przed wykorzystaniem go do zużycia energii. Są niezwykle ważne przy intensywnym treningu.

fasola to dieta na przyrost mięśni

Chude czerwone mięso

Czerwone mięso jest bogate w białko, żelazo, cynk i witaminy z grupy B. Powinno być jednak spożywane sporadycznie ze względu na wysoki poziom tłuszczów nasyconych.

czerwone mięso

Migdały

Dobra dieta na przyrost mięśni powinna składać się z migdałów, które są najlepszym źródłem witaminy E. Warto wiedzieć, że witamina E jest antyoksydantem, która chroni mięśnie podczas intensywnego treningu na siłowni.

migdały

Oliwa z oliwek

Często niedoceniana oliwa z oliwek potrafi pomóc w budowaniu mięśni. Oliwa z oliwek zawiera jednonienasycone kwasy tłuszczowe, które zapobiegają niszczeniu mięśni, dzięki czemu łatwiej Ci będzie zwiększyć ich objętość i nabrać masy.

oliwa z oliwek

Woda

Nasze ciało składa się w 70% z wody, dlatego odpowiednie nawodnienie organizmu to podstawa budowania mięśni. Pij codziennie minimum 3-4 litry wody, wliczając w to herbatę, szczególnie w ciepłe dni, gdy jesteś spragniony.

woda

Twaróg

Naturalny twaróg zawiera ok. 28 gramów białka i jest to produkt, który powinien znajdować się w diecie na przyrost mięśni. Jeśli nie posiadasz białka serwatkowego jest to dobry zamiennik, aby stworzyć pożywnego shake’a w blenderze.

twaróg

Znasz inne produkty, które stosujesz w diecie na przyrost mięśni? Podziel się z innymi zostawiając komentarz poniżej.

Ten artykuł znaleziono wpisując następujące frazy:
  • jaka jest najlepsza dieta na przyrost mięśni?
  • dieta na przyrost masy mieśniowej
  • co na przyrost masy mięśniowej
Udostępnij.

2 komentarze

  1. Pierś z indyka jem praktycznie codziennie, do tego kilka jajek, czasem robię jajecznice a czasem gotuje, zalezy od dnia. Wspomagam się też białkiem serwatkowym, bo wiadomo, że bez tego to ciężko zbudować mięśnie. Jak ma się dobrze ułożoną dietę to efekty przyjdą szybciej. Pozdro

    • Białko serwatkowe przydaje się do budowania masy. W sumie to jest podstawa dla każdego kto ćwiczy. Sam już korzystam od ponad dwóch lat i efekty są zadowalające. Dieta też jest ważna i trzeba dużo jeść jak się robi masę 😉

Zostaw komentarz