7 Zasad Jak Zacząć Ćwiczyć na Siłowni

1

Początkujący ludzie często pytają jak zacząć ćwiczyć na siłowni aby mieć jak najlepsze efekty. Dla kogoś kto nie miał nigdy do czynienia ze sportami siłowymi czy crossfitem może to stanowić nie lada problem. W tym artykule dowiesz się jakich błędów należy unikać i co właściwie trzeba zrobić, aby przyśpieszyć proces budowania mięśni.

Jak prawidłowo zacząć ćwiczyć na siłowni

Oto lista, dzięki której uzyskasz najlepsze efekty:

  1. Sprecyzuj co chcesz osiągnąć

ćwiczenia na siłowniJaki jest Twój cel, gdy idziesz na siłownię? Chcesz przypakować, wzmocnić wytrzymałość, schudnąć? Przed
przystąpieniem do treningu musisz jasno sprecyzować swój cel. Istnieje jeszcze druga strona medal. Ludzie którzy zastanawiają się jak zacząć ćwiczyć na siłowni często tracą motywację po dwóch miesiącach treningu. Ich efekt idzie na marne.

Gdy jasno określisz jak chcesz wyglądać za pół roku, łatwiej Ci będzie zmobilizować się do treningu i wykonywać coraz intensywniejsze ćwiczenia. Nie ma nic lepszego niż plan, za pomocą którego osiągasz wymarzoną sylwetkę.

Jeżeli masz problemy z motywacją lub najwyraźniej nie chce Ci się ćwiczyć stwórz plan na kartce i odznaczaj dni, w których wykonałeś trening. Według najnowszych badań jest to jedna z najskuteczniejszych technik realizowania celów.

  1. Spytaj kogoś kto ma większe doświadczenie niż Ty w treningu na siłowni

Jednym z najczęściej popełnianych błędów jest nieprawidłowy sposób wykonania ćwiczenia. Przed przystąpieniem do wykonywania serii dowiedz się jak wykonywać prawidłowo dane ćwiczenie. W tym celu najlepiej skonsultować się z trenerem personalnym, który dokładnie objaśni i pokaże Ci jak to zrobić.

Jeżeli nie masz takiej możliwości to sprawdź dokładnie w internecie jakie jest ułożenie pleców oraz ramion. Pamiętaj, że ważniejsza jest technika wykonywania ćwiczenia niż ciężar, który podnosisz.

  1. Rozgrzej się przed treningiem

Na siłowni często można zauważyć, że osoby, które ćwiczą nie wykonują żadnej rozgrzewki. Jest to błąd! Gdy mięśnie nie są rozgrzane, nie trudno o kontuzję. Jeśli nadwyrężysz bark to uniemożliwi Ci to wykonywanie większości ćwiczeń.

Dobra rozgrzewka powinna trwać ok. 10 minut. W tym celu rozgrzej barki, nogi, tułów oraz łydki. Przykładowa rozgrzewka: https://www.youtube.com/watch?v=JOoMvY8QOKI

  1. Stwórz odpowiedni plan treningowy

plan treningowyDla osób, które zastanawiają się jak zacząć ćwiczyć na siłowni potrzebny jest plan treningowy. W rozpisce
powinny znajdować się takie informacje jak; opis ćwiczenia, ilość serii oraz ilość powtórzeń. W internecie jest pełno planów treningów, które możesz wykorzystać w swoim treningu. Unikaj jednak rozpisek, które są przygotowywane dla zaawansowanych kulturystów, gdyż możesz mieć problemy, żeby wykonać dane ćwiczenie prawidłowo, lub co gorsze nabawić się kontuzji.

Dobrym pomysłem jest skonsultowanie się z profesjonalnym trenerem personalnym, który przygotuje rozpiskę na podstawie Twoich celów oraz predyspozycji fizycznych.

  1. Odpowiednio się odżywiaj

zdrowa dieta na treningDieta to 80% sukcesu. Powie Ci to każdy szanujący się sportowiec i kulturysta. Tak naprawdę każdy kto myśli o zrzuceniu wagi, czy wyrobieniu świetnej sylwetki musi odpowiednio się odżywiać. Podstawą jest tutaj dostarczenie odpowiedniej ilości białka oraz unikania posiłków tłustych, które negatywnie oddziałują na metabolizm. W internecie znajdziesz przykładowe diety, które możesz zaimplementować do swojego rutynowego dnia. Alternatywą jest skonsultowanie się z trenerem personalnym lub dietetykiem, który rozpisze Ci jak powinieneś się odżywiać. Jeśli potrzebujesz diety na masę przeczytaj ten artykuł.

  1. Pamiętaj o odpoczynku

Codzienny trening na siłowni nie jest polecany dla osób, które nie zajmują się tym zawodowo. Nie wszyscy o tym wiedzą, ale mięśnie rosną podczas snu. Wykonując codzienne ćwiczenia na siłowni nie dajesz szans na odpoczynek przez co Twój progres zostaje zachwiany. Najlepszy i polecany system treningu dla osób, które chcą zbudować masę mięśniową to ten 3 dniowy (np. poniedziałek, środa i czwartek).

  1. Sprawdzaj progres

Osoby które myślą jak zacząć ćwiczyć na siłowni uważają, że efekty przyjdą od razu. Wszystko zależy od naszego zaangażowania i diety, którą stosujemy. Aby zwiększyć motywację i nie dojść do punktu, w którym uznasz, że „trening na siłowni to nie dla mnie” zrób sobie zdjęcie na początku oraz w każdym kolejnym miesiącu treningu. Jeśli stosujesz się do powyższych punktów po pół roku czasu powinieneś zobaczyć spory progres. Uwierz mi, że nic tak nie motywuje do treningu jak efekty, które uzyskujesz dzięki ciężkiej pracy.

Masz inne pomysły jak zacząć ćwiczyć na siłowni? Podziel się nimi w komentarzu.

Ten artykuł znaleziono wpisując następujące frazy:
  • trening na siłowni dla początkujących
  • jak zacząć prawidłowo ćwiczyć na siłowni
  • jak ćwiczyć na siłowni aby mieć efekty
Udostępnij.

1 komentarz

  1. Jak ktoś wie co chce osiągnąć to od razu ma się motywacje do treningu. Pamiętam swoje początki jak trenowałem tylko dla treningu i po dwoch miesiacach przestalem cwiczyc. Po prostu mi sie tego odechcialo. Jak sobie ustalilem diete i rzezbe jaka chce osiagnac to tak mnie zmotywowalo, ze trenuje juz nieustannie 3 lata 🙂

Zostaw komentarz