Jak Powinien Wyglądać Pierwszy Trening na Siłowni

0

Nadchodzi kiedyś taki dzień gdy chcemy przeprowadzić pierwszy trening na siłowni. Nie zawsze jednak wiemy jak się za to zabrać. Jest to zupełnie zrozumiałe i wymaga nieco czasu oraz wiedzy. Istnieje kilka podstawowych zasad, których przestrzeganie da nam świetne efekty. Oto co powinieneś wiedzieć zanim odwiedzisz siłownię.

Jak wybrać odpowiednie miejsce na trening?

Zanim przejdziemy do treningu musimy najpierw wybrać dobre miejsce, gdzie możemy trenować. Siłownie zaczynają powstawać jak grzyby po deszczu. W większych miastach mamy do wyboru dużo możliwości; zaczynając od małych osiedlowych siłowni a kończąc na tych największych, które kuszą saunami, boiskami do koszykówki, a nawet barami, w których serwowane są zimne napoje. W zależności którą z tych opcji wybierzemy powinniśmy najpierw wybrać się na miejsce i zobaczyć jak siłownia wygląda od środka. Niektóre siłownie oferują darmowy dzień treningowy, w którym możemy zapoznać się z maszynami do ćwiczeń oraz całą strukturą treningową.

gdzie znaleźć siłownie

Dieta przed treningiem

Posiłek spożywany przed treningiem jest istotny z tego względu, że dostarczył energię, którą spożytkujesz na wykonywanie ćwiczeń. Jeżeli zjesz mało pożywny posiłek, który nie zawiera żadnych wartości odżywczych to nie będziesz miał siły, żeby wykonać kompletnego treningu i szybko się zniechęcisz. Najlepiej zjeść taki posiłek ok 1-2 godzin przed treningiem. Powinien on zawierać węglowodany złożone, białko oraz błonnik. Przykład: dorsz, ryż brązowy i brokuły. Więcej informacji przeczytasz w tym artykule: http://poradniktreningowy.pl/co-jesc-po-silowni/

Pora na pierwszy trening na siłowni

Przed przystąpieniem do pierwszego treningu powinniśmy zabrać ze sobą ręcznik, strój na zmianę oraz obuwie sportowe. Należy pamiętać również o wodzie, ponieważ w czasie przerw będzie nam potrzebna do zwiększania wydajności i uzupełniania energii. Warto zastanowić się nad zakupem rękawiczek treningowych, które pozwolą uniknąć pęcherzy pojawiających się na wewnętrznej części dłoni.

Nasz pierwszy trening na siłowni powinien być przeprowadzony pod okiem doświadczonego trenera, który sporządzi nam profesjonalną rozpiskę oraz pokaże jak wykonywać dane ćwiczenia. Pozwoli to uniknąć błędów podczas oraz przyspieszyć progres. Dobry trener personalny powinien być także dobrym inspiratorem, który zmotywuje nas do treningu i pomoże ustalić cel, który chcemy osiągnąć.

Jeżeli nie masz możliwości skorzystania z usług trenera powinieneś sam przygotować się do pierwszego treningu na siłowni. Na początku skup się na treningu ogólnorozwojowym, który pomoże przygotować mięśnie do intensywnej pracy. W internecie znajdziesz dużo dobrych planów treningowych oraz rozpisek. Sprawdź też filmy instruktażowe, w którym doświadczeni trenerzy pokazują jak prawidłowo wykonywać ćwiczenie. Warto, żebyś obejrzał taki filmik nawet kilka lub kilkanaście razy i zwrócił uwagę na ustawienie ciała i postawę. Na tym etapie nie chodzi o to, żeby podnosić duże ciężary, ale żeby nauczyć się odpowiedniej techniki. Zbyt duże obciążenie zniweczy cały plan treningowy i może doprowadzić do kontuzji.

Z czasem będziesz wykonywał ćwiczenia, które wymagają większego zaangażowania. Trening zaczynamy od ćwiczeń dużych partii mięśniowych takich jak nogi, uda, plecy a kończymy na małych; bicepsach, tricepsach i barkach.

Pamiętaj o rozgrzewce

Każdy trening powinien być poprzedzony krótką rozgrzewką (około 10-15 minut), która obejmuje wymachy stawów biodrowych i ścięgien. Nie kładziemy dużego nacisku na rozciąganie gdyż to osłabia siłę mięśni. Przed przystąpieniem do pierwszego treningu na siłowni możemy skorzystać z bieżni i zrobić krótką przebieżkę, aby przygotować układ krwionośny do wzmożonych ćwiczeń. Prawidłowa rozgrzewka jest niezwykle istotna i pozwoli uniknąć kontuzji.

rozgrzewka przed ćwiczeniami

Podczas pierwszego treningu na siłowni pamiętaj, żeby się nie przemęczać i nie patrzeć na inne osoby, które są już bardziej doświadczone i ćwiczą od kilku lat. Ważne, żeby się nie zniechęcać i skupić się na własnym planie. Pierwszy miesiąc powinien być nauką, w której uczysz się jak prawidłowo wykonywać ćwiczenia. Dopiero później przechodzisz do bardziej zaawansowanych planów treningowych zwiększających siłę, wytrzymałość, masę lub budujące rzeźbę.

Ten artykuł znaleziono wpisując następujące frazy:
  • jaki pierwszy trening na siłowni
  • pierwszy dzien na siłowni
  • dieta po wykonywaniu ćwiczeń
Udostępnij.

Zostaw komentarz