Jak Wykonywać Ćwiczenia na Mięśnie Łydek

0

Ćwiczenia na łydki są często zaniedbywane przez osoby ćwiczące na siłowni. A jest to poważny błąd, gdyż trening nóg jest tak samo ważny jak rozwijanie klatki piersiowej czy trening bicepsów. Łydki stanowią nieodłączny element treningu, który regularnie wykonywany sprawi, że nasz nogi będą wyglądać lepiej. Poniżej znajdziesz opis doskonałych ćwiczeń, które uwydatnią mięśnie łydek.

Charakterystyka łydek

Łydka to trójgłowy mięsień, który składa się z dwóch mięśni; brzuchatego oraz płaszczkowatego. Dzięki łydkom możemy prostować stopy oraz uginać nogi. Rozwój łydek jest istotny w sporcie oraz w aktywnościach wytrzymałościowych, gdzie liczy się kondycja.

W treningu siłowym łydki stanowią również ważny element, który nie powinien być zaniedbywany. Jeśli nie wykonujemy ćwiczeń na łydki jesteśmy bardziej podatni na kontuzje. O ich rozwoju decyduje przede wszystkim genetyka. Warto także zaznaczyć, że jest to mięsień, który jest aktywny przez cały dzień, ponieważ w czasie siedzenia czy chodzenia jest cały czas stymulowany.

Ćwiczenia na łydki

Łydki są mięśniami, które najlepiej reagują, gdy stymulujemy jest dużą ilością powtórzeń. Nie powinniśmy ćwiczyć ich więcej niż dwa razy w tygodniu. Najlepiej wykonywać je w pierwszej kolejności, ponieważ dzięki temu ćwiczenia siłowe zaczną przynosić lepsze rezultaty, a ciało potraktuje to jako rozgrzewkę. Dla jak najlepszego efektu powinniśmy wykonywać trening stymulujący mięśnie brzuchate i płaszczkowate.

Przykładowe ćwiczenia stymulujące pracę łydek

Wspięcia na palcach siedząc

Ćwiczenie polega na tym, żeby usiąść na specjalnej maszynie do ćwiczeń, a ugięte nogi w stawach kolanowych zaprzeć o poduszki. Podczas wykonywania ruchu wykonujemy rozciągnięcie łydki i wspięcie. W zależności od intensywności naszego treningu robimy kilka serii po 15-20 powtórzeń.

Film instruktażowy: https://www.youtube.com/watch?v=5aYNiTFd8PM

Wspięcia na palcach stojąc

Kolejne ćwiczenie na mięśnie łydki jest niezwykle istotne w związku z rozwojem naszej muskulatury. Ćwiczenie najlepiej wykonywać na maszynie Smitha. Na początku ustawiamy podstawkę, na którą wchodzimy i ustawiamy nogi na śródstopiu. Maszynę układamy na wysokości mięśnia czworobocznego i na rozciągnięciu łydki opuszczamy ją do dołu po czym wspinamy się.  Wykonujemy kilka serii po 20 powtórzeń lub więcej.

Film instrukażowy: https://www.youtube.com/watch?v=KYgzhcaQqYs

Wspięcia na palcach stojąc z wykorzystaniem hantli

W tym ćwiczeniu stoimy podobnie jak w poprzednim z taką różnicą, że zamiast maszyny Smitha używamy zwykłych hantel, które trzymamy w rękach. Odpychamy się od podłoża poprzez wspięcie na palcach i napięcie łydek po czym wracamy do bazowej pozycji. Analogicznie jak w poprzednim ćwiczeniu robimy kilka serii po około 20 powtórzeń lub więcej.

Jeśli nigdy nie wykonywaliśmy podobnych ćwiczeń to warto zrobić pierwszy trening z partnerem, który będzie obserwował naszą pracę łydek i podpowie nam czy ćwiczenie jest wykonywane w sposób prawidłowy. Obejrzyj również filmy instruktażowe, na których pokazane są sekwencje wykonywania ćwiczeń na łydki.

Ten artykuł znaleziono wpisując następujące frazy:
  • ćwiczenia na łydki w domu
  • jak mieć zgrabne łydki
  • wykonywanie treningu na mięśnie łydki
Udostępnij.

Zostaw komentarz