Co Jeść Przed i Po Siłowni?

1

W sieci pojawiają się pytania co jeść po siłowni? Jakie posiłki powinny być spożywane po intensywnym treningu? W tym artykule dowiesz się co należy spożywać, aby mieć energie na cały dzień i jak najlepsze efekty.

A co jeść przed siłownią?

makaron przed siłowniąDużo osób zadaje pytania co jeść przed siłownią. Podstawową zasadą jest to, że przed treningiem należy zjeść wartościowy posiłek. Najlepiej, żeby zawierał węglowodany złożone. Do najlepszych produktów, które powinieneś jeść przed siłownią należą wszelkie makarony, ziemniaki oraz inne produkty, które charakteryzują się długim czasem trawienia.

Jeśli nie zjemy wartościowego posiłku przed treningiem to nie będziemy mieli siły, aby wykonać trening, a co za tym idzie efekty będą słabsze. Dlatego zanim udamy się na siłownię zjedzmy coś co da nam zastrzyk energii.

Co jeść po siłowni?

Kolejnym ważnym pytaniem jest to co jeść po siłowni, aby mieć jak najlepsze efekty. Po wykonanym treningu na siłowni otwiera się okno anaboliczne, co oznacza, że organizm potrzebuje niezbędnych składników, aby normalnie funkcjonować. Jeśli nie dostarczymy odpowiednich składników to uruchamia się tzw. katabolizm, który negatywnie wpływa na budowanie masy mięśniowej. Dlatego zaraz po treningu powinniśmy coś zjeść.

Pierwszy posiłek zaraz po siłowni

banany po siłowniAby mieć jak najlepsze efekty zaraz po siłowni zjedz coś lekkiego, aby uzupełnić mikro i marko składniki. Mogą to być suszone owoce, rodzynki lub figi, które podnoszą poziom cukru we krwi i dostarczają energii, która jest potrzebna do regeneracji organizmu.

Innym bogatym źródłem energii będzie banan, który idealnie nadaje się na pierwszy posiłek po treningowy.

Drugi posiłek po treningu

Po 60 minutach od treningu powinniśmy zjeść drugi posiłek. Ważne jest to, żeby zawierał pełnowartościowe źródło protein, które odpowiadają za budowę mięśni. Co należy jeść po siłowni?

Przykładowy posiłek to pierś z kurczaka lub indyka oraz ryż biały. Możemy dodać do tego np. brokuł. Jeśli nie chce nam się gotować możemy zrobić coś na szybko i zjeść np. twaróg chudy z dodatkiem cynamonu i miodu.

Pamiętajmy o dostarczaniu odpowiednich składników zarówno przed siłownią, aby mieć siłę na wykonywanie treningu, jak i po siłowni, aby organizm nie wpadł w stan katabolizmu. Ułożenie dobrej diety na cały dzień to podstawa budowania masy mięśniowej czy spalania tkanki tłuszczowej.

Znasz smaczny posiłek po treningowy? Napisz o tym w komentarzu poniżej.

Ten artykuł znaleziono wpisując następujące frazy:
  • co jeść po treningu na siłowni
  • co spożywać przed siłownią
  • dieta po wykonywaniu ćwiczeń
Udostępnij.

1 komentarz

  1. Ja bym jeszcze dodał, że dieta wpływa także na dobre samopoczucie. A wiadomo, że jak jest dobre samopoczucie to jest i motywacja i są dobre rezultaty 🙂

Zostaw komentarz