4 Najlepsze Ćwiczenia na Biceps

0

Z tego artykułu dowiesz się jakie są najlepsze ćwiczenia biceps. Przed przystąpieniem do treningu musisz wiedzieć, że najlepsze efekty osiągniesz tylko wtedy jeśli zaczniesz prawidłowo wykonywać dane ćwiczenie.

badanie odnosnie bicepsówNiedawno naukowcy z Uniwersytetu Wisconsin postanowili sprawdzić jakie są najlepsze ćwiczenia na biceps. W tym celu skorzystali z elektromiografii, która oceniała stopień zaangażowania włókien mięśniowych podczas wykonywania treningu bicepsów. W badaniu wzięło udział 8 mężczyzn i 8 kobiet w wieku 18-24 lata. Każda z tych osób miała już doświadczenie w ćwiczeniach siłowych.

Badanie na najlepsze ćwiczenia na biceps

Oto 4 najlepsze ćwiczenia, które najbardziej angażują prace bicepsów i w dłuższej perspektywie czasowej dają najlepsze rezultaty:

Miejsce 4: Uginanie bicepsa ze sztangą prostą stojąc

Sztangę należy złapać podchwytem na tej samej szerokości co barki. Łokcie należy trzymać blisko ciała, aby unikać wymachiwania ramionami. Ramiona należy uginać do pełnego zgięcia. Pamiętaj także o utrzymywaniu stabilności pleców podczas ruchu.

Miejsce 3: Podciąganie drążku na wąskim uchwycie

Jest to jedno z najlepszych ćwiczeń na biceps, jednak dla niedoświadczonej osoby może stanowić problemy. Sugeruje się odpowiednie przygotowanie i wyrobienie siły, aby zacząć wykonywać to ćwiczenie poprawnie. W celu prawidłowego wykonania należy chwycić drążek do podciągania a dłonie skierować w stronę twarzy. Należy zawiesić się na wyprostowanych ramionach. Barki należy ściągnąć w dół przy jednoczesnym podciągnięciu do góry. Jedno powtórzenie można zaliczyć do udanych jeśli klatka piersiowa dotknie drążka.

Miejsce 2: Uginanie przedramion na linkach wyciągu dolnego

Stojąc przodem do urządzenia należy chwycić linki wyciągu dolnego. Wykonując wdech należy ugiąć przedramiona. Dla lepszego efektu napnij mięsień przez 2 sekundy po czym wróć do pozycji wyjściowej.

Miejsce 1: Uginanie hantli na biceps w podporze o kolano

Według badań jest to ćwiczenie, które angażuje najwięcej włókien mięśniowych podczas napinania bicepsa. Ćwiczenie wykonujemy na siedząco, chwytając sztangielkę podchwytem. Łokieć umieszczamy na wewnętrznej części uda i zginamy przedramię. Najpierw jedno, później drugie. Podczas wykonywania ćwiczenia staraj się nie zmieniać pozycji.

Zapraszamy do komentowania poniżej.

Udostępnij.

Zostaw komentarz