10 Metod Jak Szybko Nabrać Masy Mięśniowej

1

Każdy kto ćwiczy na siłowni nie raz zastanawia się jak szybko nabrać masy mięśniowej. Istnieją różne techniki i sposoby, ale najważniejszym z nich jest dobra i zbilansowana dieta. Poniżej znajdziesz listę 10 produktów spożywczych, dzięki którym szybciej i skuteczniej nabierzesz czystej masy mięśniowej i zbudujesz sylwetkę o jakiej marzysz.

Jak szybko nabrać masy mięśniowej. Skuteczne metody.

  1. Mięso wołowe

Mięso wołowe powinno być stałym elementem naszej diety jeśli zależy nam na nabraniu masy mięśniowej. Porcja trzech kawałków wołowiny zapewnia niezbędne składniki odżywcze takie jak cynk, żelazo oraz witaminy z grupy B. Najważniejsze jest jednak to, że wołowina dostarcza organizmowi wysokiej jakości białko wraz z aminokwasami, które wspomagają przyrost masy mięśniowej.

wołowina na szybkie przybranie masy mięśniowej

  1. Jajka

Jaja zawierają wysokiej jakości białko, niezbędne aminokwasy, cholinę, tłuszcze oraz witaminę D. Istnieje wiele
mitów, które mówią, że jedzenie zbyt często jajek negatywnie wpływa na organizm. Liczne badania pokazały, że to nie jest prawda. Jaja są jednym z najtańszych rozwiązań dla osób, które zastanawiają się jak szybko nabrać masy mięśniowej.

jajka

  1. Kurczak

Podobnie jak mięso wołowe, kurczak jest doskonałym źródłem białka ważnym dla budowania mięśni i utrzymywania wagi. Najbardziej wartościowym źródłem białka są piersi z kurczaka. Alternatywą dla kurczak są piersi z indyka.

piersi z kurczaka

  1. Twaróg

Niewiele osób o tym wie, że twaróg stanowi świetne źródło białka kazeinowego. Ten rodzaj białka powoduje powolne trawienie i sprzyja utrzymywaniu masy mięśniowej. Jest to szczególne przydatne w okresie, gdy nie mamy czasu na zbyt częste jedzenie i chcemy zachować stałą wagę. Ponadto twaróg jest źródłem witaminy B12 oraz wapnia. Dla optymalnego efektu wybieraj tylko twaróg beztłuszczowy lub niskotłuszczowy.

  1. Białko serwatkowe

Z badań wynika, że 90% mężczyzn nie dostarcza odpowiedniej ilości białka do organizmu. Jeśli myślisz nad tym jak szybko nabrać masy mięśniowej dodaj do swojej diety białko serwatkowe. Szacuje się, że należy przyjmować 2g białka na każdy kilogram masy ciała każdego dnia. Dla przykładu: jeśli ważysz 80 kg to powinieneś przyjmować 160 g białka. Dostarczenie takiej ilości białka codziennie pozwoli Ci szybciej i skuteczniej zbudować masę mięśniową.

  1. Ryby

Ryby charakteryzują się wysoką zawartością białka oraz niską zawartością tłuszczu. Są bogate w kwasy omega-3, które sprzyjają spalaniu tkanki tłuszczowej i poprawiają metabolizm. Dodatkowo kwasy omega-3 wspomagają serce i układ krążenia.

Które ryby zawierają najwięcej białka i witamin:

  • Tuńczyk
  • Makrela
  • Łosoś
  • Dorsz
  1. Płatki owsiane

Popularna owsianka jest szczególnie pomocna przy rozpoczęciu dnia. Zawiera dużo węglowodanów i posiada niską wartość indeksu glikemicznego, dzięki któremu szybciej pozbędziesz się tkanki tłuszczowej. Owsianka polecana jest zarówno dla osób, które chcą się odchudzić jak i dla osób, które chcą nabrać masy mięśniowej.

  1. Suplementy i środki na zwiększenie masy mięśniowej

Jeżeli zależy Ci na szybszym i skuteczniejszym zbudowaniu dobrej sylwetki powinieneś zainteresować się suplementami, które to przyśpieszą. Na rynku jest dostępnych mnóstwo produktów różnych firm, więc jest w czym wybierać. Jeśli zastanawiasz się jak szybko przybrać na masie przeczytaj o GH Balance, środku który pomógł już tysiącom mężczyzn w dojściu do idealnej sylwetki.

  1. Owoce i warzywa

Zarówno owoce ja i warzywa są bogatym źródłem przeciwutleniaczy, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania układu odpornościowego. Ponadto zawierają witaminę C i E.

Które owoce jeść najczęściej?

Najlepiej spożywać takie owoce, które zawierają wysoką wartość węglowodanów oraz takie, w których stosunek glukozy do fruktozy jest porównywalny. Jednym z najczęściej polecanych owoców są banany ze względu na wysoką ilość węglowodanów.

banany

  1. Zdrowe tłuszcze

Tłuszcze są niezbędnym składnikiem, który wpływa na przyrost masy mięśniowej. Odgrywają one kluczową rolę w produkcji hormonów. Bogate źródło tłuszczu znajdziesz w rybach, warzywach liściastych, owocach i nasionach. Zdrowe tłuszcze zawierają także kwasy omega-3 i omega-6, które idealnie nadają się dla osób, które zastanawiają się co jeść na masę mięśniową.

Jeżeli spodobał Ci się artykuł udostępnij go innym osobom. Podzieli się z nam swoim komentarzem oraz doświadczeniami dotyczącymi diety na przyrost masy mięśniowej.

Ten artykuł znaleziono wpisując następujące frazy:
  • Jak szybko zrobić mase mięśniową
  • Jak nabrać masy mięśniowej
  • Jak szybko przybrać na masie
Udostępnij.

1 komentarz

  1. Białko stosuje już od dłuższego czasu i pomaga. Większość ludzi ma problem z dostarczeniem odpowiedniej ilości i białka, tak samo było ze mną. Odżywiałem się jako tako, ale efekty przychodziły powoli. Gdy sięgnąłem po białko serwatkowe od razu masa poszła do góry 🙂 można to zrobić jedząc kurczaki i jajka ale takiego samego efektu nie będzie.

Zostaw komentarz